KAŽDÝ dokáže riadiť perfektného zamestnanca!

Až príliš často počúvam sťažnosti podnikateľov a manažérov na svojich zamestnancov. Často počujem slová ako „nie sú dostatočne vzdelaní“, sú „leniví“, či „nechce sa im pracovať” alebo “nepremýšľajú nad tým, čo robia” dokonca, že “sú hlúpi“. Ako personálny konzultant odmietam tieto tvrdenia, pretože verím, že perfektného zamestnanca dokáže riadiť hocikto.

Mojou obvyklou reakciou na tieto tvrdenia sú otázky smerom k podnikateľovi či manažérovi. Ako sa cíti v roli lídra? Cíti sa dostatočne kompetentne, vzdelane a má zručnosti a schopnosti riadiť svojich zamestnancov? Kedy naposledy absolvoval nejaké vzdelávanie na tému riadenia ľudí? Ako má nastavené procesy riadenia výkonnosti jednotlivcov a tímu a ako komunikuje so svojimi ľuďmi?

Je pravdou, že niektorí zamestnanci môžu mať nedostatky vo vzdelaní či dokonca významné slabiny vo svojom prístupe k práci. Avšak, vedenie a motivácia zamestnancov nie je len o ich vlastných schopnostiach, ale aj o manažérskej zručnosti.

Až pri komplikovaných zamestnancoch sa prejaví skutočná manažérska schopnosť. Práve v týchto situáciách je nevyhnutné ukázať flexibilitu, schopnosť pochopenia a umenie vedenia ľudí. Nikto nie je dokonalý ani manažér, ani zamestnanec. Ale v tom je skrytá krása riadenia ľudí – vo vytváraní prostredia, kde sa každý môže rozvíjať a napredovať.

Výzva teda smeruje k neustálemu vzdelávaniu a rozvoju manažérskych zručností podnikateľov – manažérov. Ako konzultant sa sústreďujem na ich podporu v pochopení ich roly nielen ako vodcov tímu, ale aj ako mentorov a vizionárov. Pretože ľudia bežne nerobia to, čo si myslíme, že by mali robiť. Dokonca ani len to, čo im je prikázané, ale skôr to, čo ich inšpiruje a motivuje.

Pokora by mala byť kľúčom pri hodnotení zamestnancov. Namiesto popisovania ich nedostatkov, sa musíme snažiť pochopiť ich motivácie, ich silné stránky a spôsoby, ako ich môžeme využiť vo výkone práce a ako ich môžeme podporiť v ich rozvoji.

V konečnom dôsledku je vedenie ľudí o vytváraní prostredia, kde každý člen tímu má priestor na rast a prispievanie k spoločnému cieľu. Ako konzultant sa snažím podporovať tento proces a pomáhať podnikateľom a manažérom stávať sa lepšími vodcami a lídrami. Pretože len vtedy môžu dosiahnuť skutočný úspech – nielen v podnikaní, ale aj vo vzťahoch so svojimi zamestnancami a kolegami.

Emil Čižinský
Personálny konzultant, mentor, kouč, auditor s viac ako 30 ročnou praxou

Pre výber služieb ktoré poskytujem kliknite sem

Ak hľadáte odpoveď na otázku v oblastiach, ktorým sa venujem napíšte mi prosím do komentárov. Témy, ktoré sa budú opakovať sa pokúsim spracovať a odpovedať.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady spracovania osobných údajov