Tento

Blog

je určený každému, kto vedie ľudí. Zvlášť pre podnikateľov a vedúcich pracovníkov v malých a stredných firmách. Podnikatelia a manažéri inšpirujte sa a vyhnite sa chybám pri práci s vašimi ľuďmi.

Emil Čižinský

Po viac ako 30 ročnej praxi sa stále stretávam s podobnými javmi a chybami, ktoré robia podnikatelia či manažéri pri práci s ľuďmi. To ma viedlo k tomu prinášať vám inšpirácie a poznatky, ktoré vám môžu pomôcť vyvarovať sa chybám a prácu s ľuďmi si viac užívať, ako sa s ňou trápiť.

KAŽDÝ dokáže riadiť perfektného zamestnanca!

Až príliš často počúvam sťažnosti podnikateľov a manažérov na svojich zamestnancov. Často počujem slová ako „nie sú dostatočne vzdelaní“, sú „leniví“, či „nechce sa im pracovať” alebo “nepremýšľajú nad tým, čo robia” dokonca, že “sú hlúpi“. Ako personálny konzultant odmietam tieto tvrdenia, pretože verím, že perfektného zamestnanca dokáže riadiť hocikto. Mojou obvyklou reakciou na tieto tvrdenia sú otázky...

Celý článok

Nebojte sa zamestnať 50+ ľudí do svojho tímu!

Na trhu práce sa dnes stretávame s mnohými predsudkami voči ľuďom vo veku nad 50 rokov. Zvlášť tí, ktorí vykonávajú prácu, ktorá si vyžaduje viac mentálneho nasadenia ako fyzického úsilia, čelia mnohým predsudkom. Máme tendenciu podceňovať ich prínos a potenciál, hoci majú bohaté skúsenosti a mnohí sú v perfektnej fyzickej a mentálnej kondícii. Dnešní päťdesiatnici a päťdesiatničky majú bohaté pracovné skúsenosti,...

Celý článok

Nedarí sa v podnikaní a neviete prečo? Máte jasnú misiu a víziu?

Nedarí sa v podnikaní a neviete prečo? Máte jasnú misiu a víziu?

Celý článok

Ohrozujú rast a expanziu vášho podniku zamestnanci?

Ohrozujú rast a expanziu vášho podniku zamestnanci?

Celý článok

Ako sa dá pokles objednávok využiť?!?

Aj vy vnímate pokles objednávok? Veríte, že to je len dočasný jav, no aj tak vás to stresuje? Vymeňte stres za aktivitu, lebo v útlme sa skrýva aj hodnotný potenciál. Práve v takýchto obdobiach vznikajú príležitosti na riešenie vecí, na ktoré v bežnom zhone často neostáva čas. Preto je dôležité nevnímať tento pokles, len ako problém, ale aj ako možnosť na zlepšenie...

Celý článok

Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú.

Dnes sa v online komunikácii viac, ako kedykoľvek doteraz snažíme zaujať v prvých slovách či sekundách. A to aj v pracovnej inzercii, keď sa snažíme zaujať najlepších kandidátov na trhu práce. Pri pracovnej inzercii ideme na tenký ľad. Ak sa snažíme zaujať vecami, ktoré reálne nevieme ponúknuť ani našim súčasným zamestnancom, nieto ešte nováčikom, môže to mať fatálne následky. Pracovné inzeráty...

Celý článok

4 základné prvky riadenia ľudí, ktoré vás privedú k úspechu

Existuje mnoho prístupov k riadeniu ľudí. Tieto 4 prvky sú kľúčové zodpovednosti manažéra pri riadení ľudí. Ak sa chcete vyhnúť chaosu a stagnácii pri riadení firmy, tieto kroky musíte použiť pri každej úlohe, ktorú zveríte svojim ľuďom a dookola uplatňovať tieto základné princípy. 1. Zadanie úlohy (SMART). Prvým krokom Zlatého kruhu manažmentu je správne zadanie úlohy. Manažér by...

Celý článok

Dal výpoveď a odchádza, je to zradca!

Jedným z najťažších momentov pre mnohých podnikateľov je nečakaný odchod zamestnanca, ktorý bol platným členom tímu. Stále sa stretávam s podnikateľmi, ktorí sa ťažko vyrovnávajú s odchodom takéhoto človeka. Pre nich to nie je len otázka straty pracovnej sily, ale aj úder pod pás. Sú frustrovaní a cítia hlboké sklamanie, až pobúrenie. V tomto článku popisujem aké to má aspekty...

Celý článok

Ešte nie ste na LinkedIne? Podnikatelia, tu máte príležitosť!

Dnes viac, ako kedykoľvek doposiaľ musíme využívať všetky dostupné prostriedky na rozvoj svojho podnikania. Jedným z týchto neoceniteľných nástrojov je profesionálna sociálna sieť LinkedIn, ktorá nie je určená len pre veľké korporácie. Malé a stredné podniky by mali túto platformu vnímať ako príležitosť, ktorá môže viesť k novým obchodným kontaktom, vzdelávaniu, inováciám a získavaniu kvalitných zamestnancov či dokonca investorov. Nepôjde...

Celý článok

Štruktúra ťažkého pracovného rozhovoru.

V podnikateľskom svete sa každý deň stretávame s rozhodnutiami, ktoré ovplyvňujú náš tím a celkový úspech firmy. Jedným z najnáročnejších aspektov vedenia ľudí je konfrontovať sa s ťažkými pracovnými rozhovormi. Náročné to býva zvlášť v malých a stredných firmách, kde sú medziľudské vzťahy oveľa bližšie ako vo veľkých korporáciách. V tomto článku preskúmame, ako správne štruktúrovať ťažký pracovný rozhovor a prečo je dôležité...

Celý článok