Krátke myšlienky a nápady pre podnikateľov a manažérov, ktorí preferujú obsah vo videu pred čítaním 👉

Tento

Blog

je určený každému, kto vedie ľudí. Zvlášť pre podnikateľov a vedúcich pracovníkov v malých a stredných firmách. Podnikatelia a manažéri inšpirujte sa a vyhnite sa chybám pri práci s vašimi ľuďmi.

Emil Čižinský

Po viac ako 30 ročnej praxi sa stále stretávam s podobnými javmi a chybami, ktoré robia podnikatelia či manažéri pri práci s ľuďmi. To ma viedlo k tomu prinášať vám inšpirácie a poznatky, ktoré vám môžu pomôcť vyvarovať sa chybám a prácu s ľuďmi si viac užívať, ako sa s ňou trápiť.

Ohrozujú rast a expanziu vášho podniku zamestnanci?

Ohrozujú rast a expanziu vášho podniku zamestnanci?

Celý článok

Ako sa dá pokles objednávok využiť?!?

Aj vy vnímate pokles objednávok? Veríte, že to je len dočasný jav, no aj tak vás to stresuje? Vymeňte stres za aktivitu, lebo v útlme sa skrýva aj hodnotný potenciál. Práve v takýchto obdobiach vznikajú príležitosti na riešenie vecí, na ktoré v bežnom zhone často neostáva čas. Preto je dôležité nevnímať tento pokles, len ako problém, ale aj ako možnosť na zlepšenie...

Celý článok

Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú.

Dnes sa v online komunikácii viac, ako kedykoľvek doteraz snažíme zaujať v prvých slovách či sekundách. A to aj v pracovnej inzercii, keď sa snažíme zaujať najlepších kandidátov na trhu práce. Pri pracovnej inzercii ideme na tenký ľad. Ak sa snažíme zaujať vecami, ktoré reálne nevieme ponúknuť ani našim súčasným zamestnancom, nieto ešte nováčikom, môže to mať fatálne následky. Pracovné inzeráty...

Celý článok

4 základné prvky riadenia ľudí, ktoré vás privedú k úspechu

Existuje mnoho prístupov k riadeniu ľudí. Tieto 4 prvky sú kľúčové zodpovednosti manažéra pri riadení ľudí. Ak sa chcete vyhnúť chaosu a stagnácii pri riadení firmy, tieto kroky musíte použiť pri každej úlohe, ktorú zveríte svojim ľuďom a dookola uplatňovať tieto základné princípy. 1. Zadanie úlohy (SMART). Prvým krokom Zlatého kruhu manažmentu je správne zadanie úlohy. Manažér by...

Celý článok

Dal výpoveď a odchádza, je to zradca!

Jedným z najťažších momentov pre mnohých podnikateľov je nečakaný odchod zamestnanca, ktorý bol platným členom tímu. Stále sa stretávam s podnikateľmi, ktorí sa ťažko vyrovnávajú s odchodom takéhoto človeka. Pre nich to nie je len otázka straty pracovnej sily, ale aj úder pod pás. Sú frustrovaní a cítia hlboké sklamanie, až pobúrenie. V tomto článku popisujem aké to má aspekty...

Celý článok

Ešte nie ste na LinkedIne? Podnikatelia, tu máte príležitosť!

Dnes viac, ako kedykoľvek doposiaľ musíme využívať všetky dostupné prostriedky na rozvoj svojho podnikania. Jedným z týchto neoceniteľných nástrojov je profesionálna sociálna sieť LinkedIn, ktorá nie je určená len pre veľké korporácie. Malé a stredné podniky by mali túto platformu vnímať ako príležitosť, ktorá môže viesť k novým obchodným kontaktom, vzdelávaniu, inováciám a získavaniu kvalitných zamestnancov či dokonca investorov. Nepôjde...

Celý článok

Štruktúra ťažkého pracovného rozhovoru.

V podnikateľskom svete sa každý deň stretávame s rozhodnutiami, ktoré ovplyvňujú náš tím a celkový úspech firmy. Jedným z najnáročnejších aspektov vedenia ľudí je konfrontovať sa s ťažkými pracovnými rozhovormi. Náročné to býva zvlášť v malých a stredných firmách, kde sú medziľudské vzťahy oveľa bližšie ako vo veľkých korporáciách. V tomto článku preskúmame, ako správne štruktúrovať ťažký pracovný rozhovor a prečo je dôležité...

Celý článok

Jednoduchá otázka, ktorá nakopne váš up-sell.

V podnikaní hľadáme neustále nové spôsoby, ako zvýšiť predaj a posilniť vzťahy so zákazníkmi. Často však zabúdame na jednoduchú a efektívnu stratégiu, ktorá môže byť v rukách každého zamestnanca vo firme. Tá kúzelná otázka, ktorú môže položiť každý – od účtovníka, až po technika znie:  „Čo pre vás môžeme ešte urobiť?“ Táto otázka nie je len formálnym zakončením komunikácie. Je...

Celý článok

Ovládnite neverbálnu komunikáciu, získate kontrolu a odhaľte klamára.

V každej osobnej interakcii medzi ľuďmi hrá dôležitú úlohu neverbálna komunikácia. Podľa výskumu prof. psychológie Alberta Mehrabiana len 7% informácií, ktoré od nás prichádzajú, pochádza z priamej reči. Až 55% tvorí neverbálna komunikácia a ďalších 38% predstavuje tón a hlas. To znamená, že až 93% komunikácie medzi ľuďmi prebieha mimo slov. Je preto kľúčové pochopiť a ovládať túto formu...

Celý článok

Trojuholníková stratégia kladenia otázok. 

V úspešnom vedení rozhovoru či pohovoru hrá kľúčovú úlohu práca s otázkami. Trojuholníková stratégia kladenia otázok je skvelým nástrojom na riadenie dialógu a získanie relevantných informácií. V tomto článku preskúmame rôzne typy otázok a ich správne využitie v rôznych situáciách. 1. Strategické otvorené otázky – počiatočný krok k nastaveniu témy. Pri začiatku rozhovoru alebo pohovoru majú otvorené otázky kľúčovú úlohu v otváraní tém,...

Celý článok