Jednoduchá otázka, ktorá nakopne váš up-sell.

V podnikaní hľadáme neustále nové spôsoby, ako zvýšiť predaj a posilniť vzťahy so zákazníkmi. Často však zabúdame na jednoduchú a efektívnu stratégiu, ktorá môže byť v rukách každého zamestnanca vo firme. Tá kúzelná otázka, ktorú môže položiť každý – od účtovníka, až po technika znie: 

„Čo pre vás môžeme ešte urobiť?“

Táto otázka nie je len formálnym zakončením komunikácie. Je to kľúč k otvoreniu nových obchodných príležitostí a posilneniu vzťahu so zákazníkom. Predstavte si, že každý váš zamestnanec túto otázku položí na záver každej interakcie s klientom. Nie len, že tým ukážete, že vám záleží na spokojnosti zákazníka, ale otvoríte aj dvere pre potenciálny up-sell.

Up-sell je obchodná technika, pri ktorej sa snaží predajca ponúknuť zákazníkovi drahší alebo rozšírený produkt, alebo službu, s cieľom zvýšiť hodnotu nákupu a maximalizovať zisk. Ide o formu stimulácie zákazníka k doplnkovým nákupom alebo kúpe produktu s vyššou pridanou hodnotou.

Zamestnanec, ktorý nie je priamo spojený s predajom môže svojou aktivitou vyprovokovať zákazníka alebo klienta k dodatočnému, alebo k opakovanému nákupu a podnietiť tak váš up-sell. Môže to byť kľúčovým prvkom pre využitie obchodných príležitostí. Účtovník môže túto otázku pokojne položiť v závere diskusie o fakturácii, vodič pri dodávke tovaru, technik pri odovzdaní realizácie alebo právnik pri rozlúčke s klientom. Každý zamestnanec je v pozícii, kde môže túto otázku položiť s prirodzenosťou a neformálnosťou.

Táto otázka je priateľská, nevtieravá a necháva zákazníkovi voľnosť rozhodnutia. Zákazníci ocenia, že sa o ich potreby skutočne zaujímate.

Prečo je táto otázka tak efektívna? Okrem toho, že poskytuje zákazníkovi pocit dôležitosti, otvára aj priestor pre ďalšie potreby, ktoré môže mať. Ak bol zákazník s vaším produktom alebo službou spokojný máte šancu poskytnúť mu práve to, čo hľadá a stať sa jeho prvou voľbou.

Mnoho podnikateľov a firiem prehliada silu tejto jednoduchej otázky. Ak ju ale začnete implementovať do každodennej komunikácie so zákazníkmi, môžete začať pozorovať pozitívne zmeny vo vašich predajoch a vzťahoch so zákazníkmi. Je to ľahký a prístupný spôsob, ako posunúť váš obchod na vyššiu úroveň. Majte ale na pamäti vytvorenie procesnej cesty pre tento druh nákupov.

Takže nezabudnite – každý zamestnanec, každý kontakt, každá príležitosť. „Čo pre vás môžeme ešte urobiť?“ môže byť kľúčom k úspechu vášho up-sellu.

Emil Čižinský
Personálny konzultant, mentor, kouč, auditor s viac ako 30 ročnou praxou

Pre výber služieb ktoré poskytujem kliknite sem

Ak hľadáte odpoveď na otázku v oblastiach, ktorým sa venujem napíšte mi prosím do komentárov. Témy, ktoré sa budú opakovať sa pokúsim spracovať a odpovedať.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady spracovania osobných údajov