Nábor správnych ľudí je pre vašu firmu kľúčovým faktorom úspechu. Malé a stredné firmy robia často chronické chyby v nábore zamestnancov, ktoré ovplyvňujú efektivitu naberania nových ľudí. V tomto článku sa pozrieme na niektoré najčastejšie chyby a ako im predchádzať.
1. Ak neviem koho hľadám, nikdy ho nenájdem!
TOP najväčšou náborovou chybou je nejasné zadefinovanie toho, koho vlastne na trhu práce hľadáte. Často sa stáva, že pri obsadzovaní pozície sa spoliehame na starý inzerát a nezohľadníme zmeny v náplni práce. Je dôležité ujasniť si, aké sú aktuálne požiadavky na pozíciu a aké schopnosti a skúsenosti sú pre túto pozíciu skutočne potrebné. Kým spustíte proces náboru, ujasnite si s kolegami koho vlastne potrebujete a popíšte si ideálneho kandidáta.
2. Kde sa takýto ideálny kandidát nachádza?
Po správnej definícii pozície je dôležité zistiť, kde môžeme takéhoto kandidáta nájsť. Zlyhanie v identifikácii, kde sa ideálni kandidáti nachádzajú a výberu efektívneho komunikačného kanála môže viesť k strate času a zdrojov. Nestačí sa spoľahnúť len na Profesiu, ale treba skúmať aj alternatívne cesty. Od sociálnych sietí, cez plagát na zastávke MHD až po billboard pred podnikom. Fantázii sa medze nekladú, dôležité je, aby ste našli cestu k ideálnym kandidátom.
3. Adekvátna ponuka.
Mnoho malých a stredných firiem zlyháva v tom, že nezistí, čo by mohlo zaujať ideálneho kandidáta. Nestačí len ponúknuť prácu a plat – je dôležité poznať preferencie a očakávania potenciálnych zamestnancov. Je vhodné investovať čas do prieskumu konkurencie a zostavenia atraktívnej ponuky, ktorá vyčnieva v konkurenčnom prostredí.
Ako predchádzať týmto chybám:
V závere konštatujem, že úspešný nábor vyžaduje systematický prístup a starostlivé plánovanie. Malé a stredné firmy, ktoré sa vyhýbajú uvedeným chronickým chybám, majú väčšiu pravdepodobnosť získať tých najlepších ľudí do svojho tímu a posilniť svoje postavenie na trhu práce.
Tento kurz je určený pre každého, kto chce byť rešpektovaným šéfom, chce vedieť motivovať svojich ľudí k lepším výsledkom a chce si vytvárať funkčné vzťahy, nielen na pracovisku.